Pozorište PATOS | BRAT


Teatar Koreja, Leće, Italija / PATOS, Smederevo, Srbija

BRAT

Po Prosjačkoj operi Džona Geja

Produkcija:

Teatar Koreja, Leće (Italija) i Centar za kulturu, Smederevo / PATOS (Srbija), uz podršku Teatra Publiko Puljeze, Bari (Italija), Ministarstva kulture Republike Srbije i Grada Smedereva

Ideja i režija: SALVATORE TRAMAĆERE

Pomoćnik reditelja: Fabricio Sakomano

Asistent na sceni: Mariarosaria Ponceta

Scenski pokret: Silvija Traversi

Muzika: Admir Škurtaj

Muzika uživo izvođači: Đorđo Distante, Redi Hasa, Admir Škurtaj

Organizacija: Marija Aničić, Alesandra Biskonti, Dragoljub Martić, Laura Skorano

Projekat: Franko Ungaro

Uloge:

DARKO PETROVIĆ, DANIJEL TODOROVIĆ, MILjAN GUBERINIĆ, ANA PAŠTI, ANĐELKA VULIĆ, EMRAN ŠABANI, AJNUR IBRAIMI, DAMIR KRIZIV, AJNUR REDžEPI, IGOR PETROVIĆ, SENAD SULEJMANI, SEAD KURTIŠI, MARIJA MILADINOVIĆ, VUKOSAVA LAZIĆ, MARIJA MLADENOVIĆ, MARKO STOJANOVIĆ

Svetla i zvuk: Mario Danijele, Anđelo Pićini

Pitom narod koji luta i ne traži suverenitet, teritoriju, novac, markice, pečate i granice, već samo pravo da nastave da budu oni “drugi” i “trancedentni” ljudi za razliku od svih onih koji se bore za teritorije, zastave i palate.

Aleks  Langer

NAGRADA: Međunarodna nagrada za inkluziju «Tereza Pomodoro» za 2010. godinu

PREDSTAVA

Pre tri godine imali smo sastanak sa grupom mladih Roma i mladih glumaca koji žive

pedesetak kilometara daleko od Beograda, nekoliko stotina od Leće. Pokušavamo da

napravimo pozorište sa njima. Radimo u večernjim satima, posle dugih i napornih radnih

dana, posebno za ljude romske nacionalnosti. Mi ne želimo da napravimo novu profesionalnu pozorišnu kompaniju i mi ne tražimo društveno pročišćavanje. Šta mi hoćemo da uradimo?  Polazimo od teksta, Prosjačke opere Džona Geja. Potrebni su nam ljudi i akteri u stanju da daju smisao i istinu sarkastičnim rečima Opere u vreme kada realnost postaje tanka linija između istine i fikcije. Lopovi, zatvori, prostitutke, borbe šefova policije… to su nove teme i junaci sveta okrenutog naopačke. Priča koja je igrana mnogo puta u različitim istorijskim periodima i na različitim mestima. Osam srpskih mladih glumaca, jedanaest Roma koji nisu glumci preuzeli su uloge svedočeći o svojoj sopstvenoj kulturi. Kultura koja je, kao i sitni lopovi koji su na sceni, predodređena da nestane. Rezultat je “prezentacija” da igra sa stereotipima kulture dovodi u pitanje tanku granicu između fikcije i stvarnosti.

Teatar Koreja

Pitom narod koji luta i ne traži suverenitet, teritoriju, novac, markice, pečate i granice, već samo pravo da nastave da budu oni “drugi” i “transcendentni” ljudi za razliku od svih onih koji se bore za teritorije, zastave i palate; ljudi koji su, manje više poput Jevreja, deo evropske istorije i identiteta, različiti od svih drugih, naučeni da ne budu teški, da žive zajedno, u stanju da idu preko i unutar granica, da žive među drugima a da ne izgube sebe, da zadrže svoj identitet iako ne grade svoju zemlju oko njega.

Aleks  Langer

MEĐUNARODNA POZORIŠTA NAGRADA ZA INKLUZIJU «TEREZA POMODORO»

Nagrada su ustanovili Asocijacija NO’HMA i grad Milano. Dodeljuje se pod pokroviteljstvom Ministarstva spoljnih poslova i uz podršku predsednika Republike Italije. Nagrada ima za cilj da pomogne, otkrije i promoviše one oblike «pozorišta inkluzije» koji ulaze kroz izvođačke umetnosti u srce društva, koji vraćaju vrednost pozorišta otvorenog za sve građane bez obzira na uzrast, socijalnu klasu, pol i geografsku lokaciju. Ustanovljena je 2009. godine. Nagrada je dobila ime u znak sećanja na Terezu Pomodoro, inspiraciju i dušu originalne koncepcije pozorišta otvorene interakcije različitih umetničkih disciplina. Međunarodnom žirijem koji je dodelio ovu prestižnu nagradu predstavi Brat predsedavala je Livija Pomodoro, a članovi žirija su bili najpoznatija svetska imena pozorišne režije: Euđenio Barba, Lev Dodin, Džonatan Mils, Luka Ronkoni, Luis Paskval i Peter Štajn.

POZORIŠTE

Koreja je započela sa radom u Aradeu (pokrajina Leće) u “Three Manor Farms Castle”, staroj napuštenoj kući na selu koja je vremenom postala mesto dešavanja sličnih nacionalnih i međunarodnih aktivnosti. Salvatore Tramaćere je umetnički direktor a Franko Ungaro je organizator.

U to vreme Koreja se susrela sa grupom Farfa koju vodei Cezar Brie i Ibel Nagel Rasmusen, glumica pozorišta Odin u Danskoj. Od tog trenutka, Koreja postaje centar za promovisanje pozorišta kao i za istraživačko pozorište. 1997. grupa se seli iz Aradea u Leće.

Koreja deluje u području kulturne i pozorišne produkcije i promocije u saradnji sa srodnim nacionalnim i međunarodnim organizacijama. Od 2003 priznat je kao Stalno pozorište inovacija prema uredbi Ministarstva kulturnih dobara i aktivnosti. Od 1985 do danas realizovani su mnogi pozorišni festivali, kao i časopisi sa inovativnim karakteristikama, kombinujući produkciju sa valorizacijom kulturne baštine.

Koreja organizuje radionice i obuke u oblasti socijalne drame (rizične grupe, bolesni ljudi i zatvorenici).

Od 2005. Koreja je član evropske mreže IRIS u koju su uključena pozorišta, organizatori i festivali iz Italije, Francuske, Španije i Portugalije. U praksi, ova organizacija ima za cilj da podrži saradnju i razmenu raznovrsnih umetničkih projekata; da stvori i promoviše nove projekte i kretanja kako bi se time podržali nezavisni umetnici; da unapredi znanje o umetničkom okruženju i projektima u različitim zemljama; i na kraju, da širi informacije u okviru i izvan delovanja IRIS-a.

www.teatrokoreja.it

PATOS je skraćenica koja označava Pokretni Alternativni Teatar Omladine Smedereva.

PATOS je nastao kao YU PUNK TEATAR zahvaljujući početnom entuzijazmu pokojnog reditelja Branislava Čubrilovića i grupe zaljubljenika u pozorište, kako među zaposlenima u Domu kulture u Smederevu (današnji Centar za kulturu), tako i među mladima u gradu.

Pozorište PATOS okuplja mlade pozorišne praktičare oko istraživačkih i inovativnih pozorišnih projekata, koje često realizuje u saradnji ili partnerstvu sa profesionalnim pozorišnim kompanijama u zemlji i inostranstvu. Ovi mladi umetnici su uključeni i u usavršavanja na polju teatra, u različitim zemljama Evrope.

PATOS je dobitnik brojnih nagrada u zemlji i inostranstvu, među kojima se izdvaja ovogodišnja Svetosavska povelja grada Smedereva.

Članovi PATOS-a su uključeni ne samo u umetnički proces, već i u organizaciju međunarodnog festivala PATOSoffIRANjE i drugih programa čiji je producent Centar za kulturu. Članovi PATOS-a čine okosnicu nove, urbane kulture u Smederevu, kao nosioci budućeg rada i kriterijuma u kulturi.

REDITELj

Salvatore Tramaćere je rođen 1956. Na studijama filozofije na Univerzitetu Leće imao je priliku da sretne profesora Istorije pozorišta Nikolu Savarezea kao i Ibena Nagela Rasmusena, Euđenija Barbu i Odin Teatar; njegovo predano interesovanje za pozorište ipak počinje tek po susretu sa Čezarom Brijem. 1985. godine Salvatore Tramaćere osniva Teatar Koreja i vodi ga kao umetnički direktor. Važna iskustva u njegovom obrazovanju i usavršavanju bili su boravak u plesnom pozorištu Vupertal Pine Bauš i putovanje u Tursku. Nekoliko godina Tramaćere je radio sa jezgrom stalnih glumaca na istraživanju

pozorišta kroz muziku i savremene pristupe. Poslednjih godina njegov rad razvijao se kroz projekte umetničke saradnje s zemljama Balkana i Istočne Evrope, kroz radionice i predstave. Nagrađen je za režiju na JoakimInterFestu u Kragujevcu u oktobru 2009.

godine za predstavu La Passione delle Troiane. U poslednjih deset godina režirao je sledeće predstave u produkciji Teatra Koreja: Acido Fenico (2000), K. La trilogia della solitudine (2000), Brecht’s dance (2001), Molto rumore per Nulla (2003), Io al santo ci credo (2004), Giardini di Plastica (2006), Il Calapranzi (2006), La Passione delle

Troiane (2007), Doctor Frankenstein (2009).

U saradnji sa pozorištem Patos iz Smedereva režirao je predstavu Plastične bašte koja je učestvovala na prošlogodišnjem festivalu Tvrđava teatar.

plakat