Позориште ПАТОС | БРАТ


Театар Кореја, Леће, Италија / ПАТОС, Смедерево, Србија

БРАТ

По Просјачкој опери Џона Геја

Продукција:

Театар Кореја, Леће (Италија) и Центар за културу, Смедерево / ПАТОС (Србија), уз подршку Театра Публико Пуљезе, Бари (Италија), Министарства културе Републике Србије и Града Смедерева

Идеја и режија: САЛВАТОРЕ ТРАМАЋЕРЕ

Помоћник редитеља: Фабрицио Сакомано

Асистент на сцени: Мариаросариа Понцета

Сценски покрет: Силвија Траверси

Музика: Адмир Шкуртај

Музика уживо извођачи: Ђорђо Дистанте, Реди Хаса, Адмир Шкуртај

Организација: Марија Аничић, Алесандра Бисконти, Драгољуб Мартић, Лаура Скорано

Пројекат: Франко Унгаро

Улоге:

ДАРКО ПЕТРОВИЋ, ДАНИЈЕЛ ТОДОРОВИЋ, МИЉАН ГУБЕРИНИЋ, АНА ПАШТИ, АНЂЕЛКА ВУЛИЋ, ЕМРАН ШАБАНИ, АЈНУР ИБРАИМИ, ДАМИР КРИЗИВ, АЈНУР РЕЏЕПИ, ИГОР ПЕТРОВИЋ, СЕНАД СУЛЕЈМАНИ, СЕАД КУРТИШИ, МАРИЈА МИЛАДИНОВИЋ, ВУКОСАВА ЛАЗИЋ, МАРИЈА МЛАДЕНОВИЋ, МАРКО СТОЈАНОВИЋ

Светла и звук: Марио Данијеле, Анђело Пићини

Питом народ који лута и не тражи суверенитет, територију, новац, маркице, печате и границе, већ само право да наставе да буду они “други” и “транцедентни” људи за разлику од свих оних који се боре за територије, заставе и палате.

Алекс  Лангер

НАГРАДА: Међународна награда за инклузију «Тереза Помодоро» за 2010. годину

ПРЕДСТАВА

Пре три године имали смо састанак са групом младих Рома и младих глумаца који живе

педесетак километара далеко од Београда, неколико стотина од Леће. Покушавамо да

направимо позориште са њима. Радимо у вечерњим сатима, после дугих и напорних радних

дана, посебно за људе ромске националности. Ми не желимо да направимо нову професионалну позоришну компанију и ми не тражимо друштвено прочишћавање. Шта ми хоћемо да урадимо?  Полазимо од текста, Просјачке опере Џона Геја. Потребни су нам људи и актери у стању да дају смисао и истину саркастичним речима Опере у време када реалност постаје танка линија између истине и фикције. Лопови, затвори, проститутке, борбе шефова полиције… то су нове теме и јунаци света окренутог наопачке. Прича која је играна много пута у различитим историјским периодима и на различитим местима. Осам српских младих глумаца, једанаест Рома који нису глумци преузели су улоге сведочећи о својој сопственој култури. Култура која је, као и ситни лопови који су на сцени, предодређена да нестане. Резултат је “презентација” да игра са стереотипима културе доводи у питање танку границу између фикције и стварности.

Театар Кореја

Питом народ који лута и не тражи суверенитет, територију, новац, маркице, печате и границе, већ само право да наставе да буду они “други” и “трансцендентни” људи за разлику од свих оних који се боре за територије, заставе и палате; људи који су, мање више попут Јевреја, део европске историје и идентитета, различити од свих других, научени да не буду тешки, да живе заједно, у стању да иду преко и унутар граница, да живе међу другима а да не изгубе себе, да задрже свој идентитет иако не граде своју земљу око њега.

Алекс  Лангер

МЕЂУНАРОДНА ПОЗОРИШТА НАГРАДА ЗА ИНКЛУЗИЈУ «ТЕРЕЗА ПОМОДОРО»

Награда су установили Асоцијација НО’ХМА и град Милано. Додељује се под покровитељством Министарства спољних послова и уз подршку председника Републике Италије. Награда има за циљ да помогне, открије и промовише оне облике «позоришта инклузије» који улазе кроз извођачке уметности у срце друштва, који враћају вредност позоришта отвореног за све грађане без обзира на узраст, социјалну класу, пол и географску локацију. Установљена је 2009. године. Награда је добила име у знак сећања на Терезу Помодоро, инспирацију и душу оригиналне концепције позоришта отворене интеракције различитих уметничких дисциплина. Међународном жиријем који је доделио ову престижну награду представи Брат председавала је Ливија Помодоро, а чланови жирија су били најпознатија светска имена позоришне режије: Еуђенио Барба, Лев Додин, Џонатан Милс, Лука Ронкони, Луис Пасквал и Петер Штајн.

ПОЗОРИШТЕ

Кореја је започела са радом у Арадеу (покрајина Леће) у “Тхрее Манор Фармс Цастле”, старој напуштеној кући на селу која је временом постала место дешавања сличних националних и међународних активности. Салваторе Трамаћере је уметнички директор а Франко Унгаро је организатор.

У то време Кореја се сусрела са групом Фарфа коју водеи Цезар Брие и Ибел Нагел Расмусен, глумица позоришта Один у Данској. Од тог тренутка, Кореја постаје центар за промовисање позоришта као и за истраживачко позориште. 1997. група се сели из Арадеа у Леће.

Кореја делује у подручју културне и позоришне продукције и промоције у сарадњи са сродним националним и међународним организацијама. Од 2003 признат је као Стално позориште иновација према уредби Министарства културних добара и активности. Од 1985 до данас реализовани су многи позоришни фестивали, као и часописи са иновативним карактеристикама, комбинујући продукцију са валоризацијом културне баштине.

Кореја организује радионице и обуке у области социјалне драме (ризичне групе, болесни лјуди и затвореници).

Од 2005. Кореја је члан европске мреже ИРИС у коју су укључена позоришта, организатори и фестивали из Италије, Француске, Шпаније и Португалије. У пракси, ова организација има за циљ да подржи сарадњу и размену разноврсних уметничких пројеката; да створи и промовише нове пројекте и кретања како би се тиме подржали независни уметници; да унапреди знање о уметничком окружењу и пројектима у различитим земљама; и на крају, да шири информације у оквиру и изван деловања ИРИС-а.

www.teatrokoreja.it

ПАТОС је скраћеница која означава Покретни Алтернативни Театар Омладине Смедерева.

ПАТОС је настао као YУ ПУНК ТЕАТАР захваљујући почетном ентузијазму покојног редитеља Бранислава Чубриловића и групе заљубљеника у позориште, како међу запосленима у Дому културе у Смедереву (данашњи Центар за културу), тако и међу младима у граду.

Позориште ПАТОС окупља младе позоришне практичаре око истраживачких и иновативних позоришних пројеката, које често реализује у сарадњи или партнерству са професионалним позоришним компанијама у земљи и иностранству. Ови млади уметници су укључени и у усавршавања на пољу театра, у различитим земљама Европе.

ПАТОС је добитник бројних награда у земљи и иностранству, међу којима се издваја овогодишња Светосавска повеља града Смедерева.

Чланови ПАТОС-а су укључени не само у уметнички процес, већ и у организацију међународног фестивала ПАТОСоффИРАЊЕ и других програма чији је продуцент Центар за културу. Чланови ПАТОС-а чине окосницу нове, урбане културе у Смедереву, као носиоци будућег рада и критеријума у култури.

РЕДИТЕЉ

Салваторе Трамаћере је рођен 1956. На студијама филозофије на Универзитету Леће имао је прилику да сретне професора Историје позоришта Николу Саварезеа као и Ибена Нагела Расмусена, Еуђенија Барбу и Один Театар; његово предано интересовање за позориште ипак почиње тек по сусрету са Чезаром Бријем. 1985. године Салваторе Трамаћере оснива Театар Кореја и води га као уметнички директор. Важна искуства у његовом образовању и усавршавању били су боравак у плесном позоришту Вупертал Пине Бауш и путовање у Турску. Неколико година Трамаћере је радио са језгром сталних глумаца на истраживању

позоришта кроз музику и савремене приступе. Последњих година његов рад развијао се кроз пројекте уметничке сарадње с земљама Балкана и Источне Европе, кроз радионице и представе. Награђен је за режију на ЈоакимИнтерФесту у Крагујевцу у октобру 2009.

године за представу Ла Пассионе делле Троиане. У последњих десет година режирао је следеће представе у продукцији Театра Кореја: Ацидо Феницо (2000), К. Ла трилогиа делла солитудине (2000), Брецхт’с данце (2001), Молто руморе пер Нулла (2003), Ио ал санто ци цредо (2004), Гиардини ди Пластица (2006), Ил Цалапранзи (2006), Ла Пассионе делле

Троиане (2007), Доцтор Франкенстеин (2009).

У сарадњи са позориштем Патос из Смедерева режирао је представу Пластичне баште која је учествовала на прошлогодишњем фестивалу Тврђава театар.

plakat