Pozorište PATOS | PLASTIČNE BAŠTE


KOREJA i PATOS
PLASTIČNE BAŠTE
Režija: Salvatore Tramaćere Teatro Koreja Leće / Italija
Saradnici: Maria Rozaria Ponceta, Antonela Jalorenci Teatro Koreja Leće / Italija
Igraju: Anđelka Vulić , Ana Pašti/Ina Marić i Miljan Guberinić PATOS / Srbija
Dizajn svetla: Anđelo Pićini Teatro Koreja Leće / Italija
Tehničar svetla: Marko Petković PATOS / Srbija
Tehničar tona: Marina Mišić PATOS / Srbija
Izrada rekvizita: Novica Tominjak Centar za kulturu Smederevo / Srbija

Fotografije: Nenad Pavlović
Koprodukcija: Teatro Koreja Leće / Italija i Centar za kulturu Smederevo / Srbija
Producenti: Laura Skorano Teatro Koreja Leće / Italija i Dragoljub Martić Centar za kulturu Smederevo / Srbija
Organizacija: Frančeska Vetrano Teatro Koreja Leće / Italija i Marija Aničić Centar za kulturu Smederevo / Srbija
Sezona: 2009/2010.
Pokrovitelj predstave: Grad Smederevo
Predstava za uzraste: 4+

PREDSTAVA
Predstava zarobljava pogled, a mašti dopušta da neobuzdano juri. Onaj ko odluči da se prepusti njenoj čaroliji, neka se pripremi za put pun iznenađenja u potrazi za magičnim svetovima, gde boje, svetlost i zvuci prate njegove želje. Svetovima za sebe, svakim sa sopstvenim čudima, gde se mogu sresti vanzemaljci, samuraji, vile, anđeli… Gde ima mesta za sećanja, snove, osećanja. Velikog vizelnog uticaja, scene impresioniraju i one koji više nisu deca, zahvaljujući originalnosti ideja i evocirajućoj snazi određenih slika.

Cevi, garderoba, šeširi, jednostavni i reciklirani materijali raznih vrsta, koji se zahvaljujući maštovitoj upotrebi svetla bajkovito transformišu u slike, smešne i neobične vizije, plastične prizore jednog pokreta mašte. Ovde se ne radi o pravoj pravcatoj priči, već o priči koju smišljaju, u trenutku, tri glumca na sceni putem svojih transformacija. A plastika? PATOS se zabavljao da je transformiše, igrajući se jednostavnim predmetima za svakodnevnu upotrebu. I stavlja pred publiku izazov da ih prepozna.

REDITELj

Salvatore Tramaćere je rođen 1956. Na studijama filozofije na Univerzitetu Leće imao je priliku da sretne profesora Istorije pozorišta Nikolu Savarezea kao i Iben Nagel Rasmusen, Euđenija Barbu i Odin Teatar; njegovo predano interesovanje za pozorište ipak počinje tek po susretu sa Čezarom Brijem. 1985. godine Salvatore Tramaćere osniva Teatar Koreja i vodi ga kao umetnički direktor. Važna iskustva u njegovom obrazovanju i usavršavanju bili su boravak u plesnom pozorištu Vupertal Pine Bauš i putovanje u Tursku. Nekoliko godina Tramaćere je radio sa jezgrom stalnih glumaca na istraživanju pozorišta kroz muziku i savremene pristupe. Poslednjih godina njegov rad razvijao se kroz projekte umetničke saradnje s zemljama Balkana i Istočne Evrope, kroz radionice i predstave.

Nagrađen je za režiju na JoakimInterFestu u Kragujevcu u oktobru 2009. godine za predstavu La Passione delle Troiane. U poslednjih deset godina režirao je sledeće predstave u produkciji Teatra Koreja: Acido Fenico (2000), K. La trilogia della solitudine (2000), Brecht’s dance (2001), Molto rumore per Nulla (2003), Io al santo ci credo (2004), Giardini di Plastica (2006), Il Calapranzi (2006), La Passione delle Troiane (2007), Doctor Frankenstein (2009).

U saradnji sa pozorištem Patos iz Smedereva režirao je i predstavu Brat koja je učestvovala na ovogodišnjem festivalu Tvrđava teatar.

POZORIŠTE

Koreja je započela sa radom u Aradeu (pokrajina Leće) u “Three Manor Farms Castle”, staroj napuštenoj kući na selu koja je vremenom postala mesto dešavanja sličnih nacionalnih i međunarodnih aktivnosti. Salvatore Tramaćere je umetnički direktor a Franko Ungaro je organizator.

U to vreme Koreja se susrela sa grupom Farfa koju vodei Cezar Brie i Ibel Nagel Rasmusen, glumica pozorišta Odin u Danskoj. Od tog trenutka, Koreja postaje centar za promovisanje pozorišta kao i za istraživačko pozorište. 1997. grupa se seli iz Aradea u Leće.

Koreja deluje u području kulturne i pozorišne produkcije i promocije u saradnji sa srodnim nacionalnim i međunarodnim organizacijama. Od 2003 priznat je kao Stalno pozorište inovacija prema uredbi Ministarstva kulturnih dobara i aktivnosti. Od 1985 do danas realizovani su mnogi pozorišni festivali, kao i časopisi sa inovativnim karakteristikama, kombinujući produkciju sa valorizacijom kulturne baštine.

Koreja organizuje radionice i obuke u oblasti socijalne drame (rizične grupe, bolesni ljudi i zatvorenici).

Od 2005. Koreja je član evropske mreže IRIS u koju su uključena pozorišta, organizatori i festivali iz Italije, Francuske, Španije i Portugalije. U praksi, ova organizacija ima za cilj da podrži saradnju i razmenu raznovrsnih umetničkih projekata; da stvori i promoviše nove projekte i kretanja kako bi se time podržali nezavisni umetnici; da unapredi znanje o umetničkom okruženju i projektima u različitim zemljama; i na kraju, da širi informacije u okviru i izvan delovanja IRIS-a.

www.teatrokoreja.it

PATOS je skraćenica koja označava Pokretni Alternativni Teatar Omladine Smedereva.

PATOS je nastao kao YU PUNK TEATAR zahvaljujući početnom entuzijazmu pokojnog reditelja Branislava Čubrilovića i grupe zaljubljenika u pozorište, kako među zaposlenima u Domu kulture u Smederevu (današnji Centar za kulturu), tako i među mladima u gradu.

Pozorište PATOS okuplja mlade pozorišne praktičare oko istraživačkih i inovativnih pozorišnih projekata, koje često realizuje u saradnji ili partnerstvu sa profesionalnim pozorišnim kompanijama u zemlji i inostranstvu. Ovi mladi umetnici su uključeni i u usavršavanja na polju teatra, u različitim zemljama Evrope.

PATOS je dobitnik brojnih nagrada u zemlji i inostranstvu, među kojima se izdvaja Svetosavska povelja grada Smedereva.

Članovi PATOS-a su uključeni ne samo u umetnički proces, već i u organizaciju međunarodnog festivala PATOSoffIRANjE i drugih programa čiji je producent Centar za kulturu. Članovi PATOS-a čine okosnicu nove, urbane kulture u Smederevu, kao nosioci budućeg rada i kriterijuma u kulturi.

FESTIVALI, NAGRADE

2010. godina

Predstava „Plastične bašte“ nastupila je na 13. Pozivnom festivalu autorskih projekata „TREMA ART FEST 2010“ u Rumi u okviru glavnog festivalskog programa i dobila je plaketu za TOTAL DIZAJN PROJEKTA (upotreba scenskih elemenata – zvuk, svetlo, scenski objekti, rekviziti i nove tehnologije). Miljan Guberinić dobio je nagradu za glumačko ostvarenje večeri.

Na 6. Međunarodnom multimedijalnom festivalu PATOSOFFIRANjE u Smederevu predstava „Plastične bašte“ dobila je GRAND PRIX.

Ambijentalni pozorišni festival TVRĐAVA TEATAR 02 – prateći program.

2011. godina

Na IX Dečjem festivalu „Pozorište Zvezdarište“ u Beogradu predstava „Plastične bašte“ dobila je 3. Nagradu dečjeg žirija.

Na III Dečijem festivalu “ZajeČAR” u Zaječaru, dobila je Nagradu za najbolju predstavu.

I Festival alternativnog kazališta, Postojna (Slovenija)

2012. godina

- VIII Međunarodni dečji festival u Orduu (Turska)

- LII Međunarodni dečji festival u Šibeniku (Hrvatska)

- II Međunarodni pozorišni festival za decu i omladinu Mala slova, veliki snovi u Istanbulu (Turska)

plakat